divendres, de setembre 21, 2007

Republicans immadurs

El que va passar l’altre dia a Girona, on uns quants energúmens varen cremar un retrat dels reis ha provocat un seguit de comentaris de tota mena. Des d’aquells que els disculpen, emparant-se en la llibertat d’opinió, fins aquells que volen una càstig adequat.

Jo seria més aviat d’aquests darrers. Una cosa és la llibertat d’expressió, com és la de declarar-se republicà (i millor si s’argumenten els avantatges d’una república), i una altre cosa és la de cremar els retrats de la màxima autoritat de l’estat. Això no és tolerable, ni aquí ni a la Conxinxina, ja que és una falta de respecte.

Es pot argumentar que eren gent jove (de les joventuts d’ERC, he llegit) i, per tant, exaltada. Molt bé. Però això no eximeix d’un càstig adequat. Adequat a la joventut dels que han delinquit, però càstig. I sense por, que gairebé ningú els considerarà “màrtirs” de la repressió borbònica.

I, per acabar d’enredar, no hi ha hagut cap condemna dels líders d’ERC a quest fet. A més, presenten una proposta de llei al congrés per despenalitzar les injúries a la monarquia i a Espanya (i a Catalunya, també?). Diuen que això ja existeix a altres països, com als Estats Units, on cremar la bandera nacional no és delicte. I tenen raó. El que no diuen és que als Estats Units, injuriar al cap de l’estat sí que és delicte. I cremar el seu retrat en públic, també.

Penso que és símptoma de maduresa el saber expressar les seves idees sense ofendre ningú.

Amb tot el respecte a les persones, incloses les que han cremat el retrat dels reis, els republicans d’aquest país em semblen una mica immadurs. I no per les seves idees, sinó per la seva manera infantil d’expressar-les.

4 comentaris:

Anònim ha dit...

Políticament també són inmadurs. Ademés que no saben gestionar aquest país, només cal veure amb la seriositat que es prenen les decisions i com ràpidament filtren les decisions que es prenen a la Generalitat. Ademés d'això cal incloure les seves escisions periòdiques: Colom, rahola i ara carretero.

Anònim ha dit...

Els mitjans no sé ben bé què han publicat, però crec que no són de les joventuts republicanes, crec que són de Maulets, associació absolutament diferent a ERC i que més aviat els criden pel nom de "botiflers". No vull defensar ERC, ja que la política que fan a Catalunya em sembla penosa i una pèrdua de rumb constant. Pel què fa a l'acció en sí de cremar unes fotografies, jo molt probablement, no ho faria, ara bé, jo em pregunto una injúria i calúmnia és ofendre a algú o bé dir mentides sobre algú, no opinions. Amb tot, a mi també m'ofén profundament que els monarques españols portin als seus fills a l'escola del Liceu Francés, que vagin enjoiats fins a la medul.la, també m'ofen que assisteixin a "eventos" patrocinant vaixells i marques, també m'ofen que la monarquia española hagi estat tornada pel Sr. Caudillo, en fi, ... m'ofenen moltes de les coses que fan perquè crec que aquest "status d'obligada imposició" que guarden és una ofensa per la població civil que pateix diàriament les complicacions de l'Estat espanyol, Estat al qual ells representen. El fet de cremar unes fotografies és un fet que evidentment s'ha d'enjudiciar, no crec que tot s'hi valgui i segur que hi ha maneres més intel.ligents de fer crítica a la corona, però ni per uns ni pels altres: ara sempre passa uns han de callar i els altres disfrutar.

Anònim ha dit...

Em sembla que et creus el "rei del mambo"... i això no està gens bé!!

Anònim ha dit...

Parlant de la monarquia, m'encanta el que ha dit l'Anassagasti: en resum, diu que la societat en 30 anys ha avançat i la monarquia no i també i del tot interessant que ensenyin el que gasten, per cert, el nom dels seus vaixells, Bribon i Fortuna, ... uns noms adequats a la seva vida.