S’acaba de publicar la notícia. El Ministeri invertirà 4.000 milions d’euros per la millora de les línies de rodalies, entre la que hi ha la que passa per Malgrat. Ja es va dir al seu moment que hi hauria millores a l’estació de Malgrat, allargant les andanes. Això seria cap al 2012.
El que el ministeri acaba d’anunciar és molt més important. Es vol construir una via doble al tram de la via del Maresme que només té una via. Això té avantatges i té inconvenients.
Entre els avantatges hi trobem que el temps de viatge es reduirà, ja que no hi haurà esperes a les estacions si un tren en direcció contrària surt de l’altre estació. Aquest temps ha estat calculat al darrer número del som-hi!, en un article molt interessant, per l’enginyer industrial Lluis Batlle, i és de 4 minuts. En efecte, la durada d’un trajecte de Blanes a Barcelona El Clot és de 69 minuts, dels quals se n’inverteixen 34 en circular entre 90 i 120 km/hora, 31 en parar a les estacions i 4 en esperar encreuaments en el tram de via única. Aquest avantatge és més aviat minso.
Com a inconvenient principal hi trobem el que l’accés a la platja es fa més complicat. Una via doble representaria un obstacle molt important per accedir a la platja i, en alguns llocs, on les cases es troben a la vora de la via, podríem tenir problemes importants. De fet, ERC de Calella ja s’ha oposat a aquest desdoblament, ja que provoca un impacte paisatgístic i urbanístic irreversible a Calella.
Ja havíem parlat una altre vegada d’aquesta qüestió. Ara esdevé urgent posicionar-se. La continuació de l’article publicat pel senyor Batlle al som-hi! ens podrà permetre de tenir les idees més clares. Esperem que tant el govern municipal com els grups de l’oposició s’interessaran sobre aquest tema, hi reflexionaran i actuaran perquè no es facin disbarats.
Des d’aquí, modestament, en seguirem parlant.
1 comentari:
No hi han suficients esforços per treure la via de la costa.. no els sembla gaire important aquest tema...
Publica un comentari a l'entrada