Des de que la terminal T4 de l’aeroport de Madrid es va inaugurar, estava cantat que si, per desgràcia, hi hagués un nou atemptat a la capital, la T4 tenia molts números de la rifa per treure la grossa. La T4 és un edifici dels que ara en diuen “emblemàtic”, que és una manera de dir que s’hi ha gastat molts quartos, molts més dels que haurien estat necessaris per fer un edifici igualment útil però menys espectacular i probablement més pràctic.
La T4 es va inaugurar a principis de l’any passat, fa menys d’un any. Ve ser construït per AENA, un dels organismes més desfasats de l’administració, i probablement un dels més malgastadors i més inútils (recordem l’oportunitat d’anunciar que es treia el handling del Prat a Ibèria just en el moment més oportú, aquest estiu passat). Aquest organisme s’ha gastat, per construir la T4, el doble del que havien pressupostat. L’edifici principal és espectacular, com una immensa catedral moderna, un edifici d’aquells que agrada als qui els inauguren. Però no sembla pas un edifici massa fàcil d’escalfar l’hivern ni de refredar l’estiu. El sostre enormement alt no té, em sembla a mi, cap utilitat. Un sostre més baixet hauria estat menys espectacular, però més econòmic de cost de construcció i d’explotació. Però això no sembla preocupar els de AENA. Són funcionaris que treballen amb la “pólvora del rei”. L’ús raonable del diner públic els importa més aviat poc.
En un país com Espanya, en clar perill terrorista, semblava clar que la T4 en seria un objectiu. I, dintre la T4, el lloc més fàcil per posar-hi un cotxe bomba és l’aparcament. Si AENA hagués gastat la meitat del sobre cost de fer una terminal espectacular en fer uns edificis d’aparcament relativament flexibles, que no s’ensorressin per una explosió, haurien fet una feina més ben feta, i les conseqüències materials de l’atemptat del divendres haurien estat molt reduïdes.
Però això és demanar una mica seriositat i de de sentit comú a qui, per definició, no en pot tenir. Ni ells, funcionaris enrocats en la seva torre de marfil, ni els polítics que els hi varen encarregar l’execució de la terminal.
I pensar que són els mateixos que han projectat i que construeixen la nova terminal del Prat... Ningú, però, gosarà parar les obres del Prat per comprovar si el sentit comú que ha faltat a Madrid es troba a Barcelona.
I així anem tirant.
La T4 es va inaugurar a principis de l’any passat, fa menys d’un any. Ve ser construït per AENA, un dels organismes més desfasats de l’administració, i probablement un dels més malgastadors i més inútils (recordem l’oportunitat d’anunciar que es treia el handling del Prat a Ibèria just en el moment més oportú, aquest estiu passat). Aquest organisme s’ha gastat, per construir la T4, el doble del que havien pressupostat. L’edifici principal és espectacular, com una immensa catedral moderna, un edifici d’aquells que agrada als qui els inauguren. Però no sembla pas un edifici massa fàcil d’escalfar l’hivern ni de refredar l’estiu. El sostre enormement alt no té, em sembla a mi, cap utilitat. Un sostre més baixet hauria estat menys espectacular, però més econòmic de cost de construcció i d’explotació. Però això no sembla preocupar els de AENA. Són funcionaris que treballen amb la “pólvora del rei”. L’ús raonable del diner públic els importa més aviat poc.
En un país com Espanya, en clar perill terrorista, semblava clar que la T4 en seria un objectiu. I, dintre la T4, el lloc més fàcil per posar-hi un cotxe bomba és l’aparcament. Si AENA hagués gastat la meitat del sobre cost de fer una terminal espectacular en fer uns edificis d’aparcament relativament flexibles, que no s’ensorressin per una explosió, haurien fet una feina més ben feta, i les conseqüències materials de l’atemptat del divendres haurien estat molt reduïdes.
Però això és demanar una mica seriositat i de de sentit comú a qui, per definició, no en pot tenir. Ni ells, funcionaris enrocats en la seva torre de marfil, ni els polítics que els hi varen encarregar l’execució de la terminal.
I pensar que són els mateixos que han projectat i que construeixen la nova terminal del Prat... Ningú, però, gosarà parar les obres del Prat per comprovar si el sentit comú que ha faltat a Madrid es troba a Barcelona.
I així anem tirant.
3 comentaris:
Jo també estic molt cabrejat per lo que ha passat a el parking de la T4.
Pero....es nota que no has volat massa...o potser m'equivoco? La t4 i la t4 S et dona una sensació d'espai i llum que poc aeroports et donaran. Almenys a Europa. Has estat a les altres terminal de Madrid? A quina et sents més a gust? A les velles i antiquades T1, 2 i 3 o a la T4 i T4 S? Jo he estat sovint a la T4 i T4S i m'hi sento molt més comode que a Schipool, Charles de Gaulle o Heatrow...
Una abraçada
Es veritat que la T4 és una obra arquitectònica sensacional... però molt cara. El que dic és que s'hauria pogut gastar menys a la terminal i més per fer els edificis dels parkings una mica més segurs. I encara varem tenir sort que fós ETA, que almenys avisa abans, per poder posar les persones fora de perill. No vull ni pensar les conseqüències d'un atemptat islàmic, al ensorrar-se els pisos l'un sobre l'altre sobre la gent que hi hagués als diferents nivells..
Encara que, personalment, trobo més pràctic Schipool que la T4, entre altres raons perquè una conexió d'Iberia amb Aerolínees Argentines, per exemple, és tota una aventura si no tens gaire temps (em va passar fa un parell de mesos)
Si, et donc la rao amb lo de la seguretat...i estaba força cantat que si a Mdrid habia de passar alguna cosa, fos qui fos el terrorista, passaria a la T4.
Jo quan he tingut que conectar a la T4 que ja ho he fet en més d'una ocasió no m'ha significat cap problema. Home...estem parlant de que tu vares volar amb IB (T4) i habies d'agafar Aerolineas Argentinas (T1)...deu ni do el viatget entre terminals... En fin, tampoc discutirem sobre això..jje. Amb lo de seguretat et doncs tota la raó! I de Schipool l'únic que m'agrada és la terrassa-mirador que tenen. Tan de bo a El Prat o Barajas tinguessin alguna igual! Una abraçada
Publica un comentari a l'entrada