dimecres, d’octubre 21, 2009

Sobre unes declaracions de l’alcaldessa

El Punt ha fet una enquesta a 235 alcaldes per conèixer la seva posició sobre les consultes independentistes que es volen celebrar a Catalunya els propers mesos. Entre els alcaldes consultats hi trobem l’alcaldessa de Malgrat, Conxita Campoy que, com tothom sap, no dóna suport a celebrar un referèndum d’aquest tipus al poble. La seva frase “els alcaldes que no donem suport al referèndum no hem de tenir por de dir-ho, perquè això no ens fa menys catalans” ha estat molt criticada.

L’argument dels crítics és que els que no donen suport a la independència de Catalunya són “integristes de la nació espanyola als quals, per coherència, hem d’anomenar nacionalistes espanyols”. I continuen dient que “a una banda estan els demòcrates, els qui no tenen por de les urnes ni del dret de la gent a expressar-se lliurement. A l’altra estan els totalitaris, els qui s’alineen amb el Partit Popular, amb Ciudadanos i amb la Falange”.

Es a dir, que argumenten allò tan característic dels partidaris del pensament únic, que pensen que el que no està amb mi, està contra meu. Personalment, penso que aquests crítics tan radicals deixen darrere seu una ferum una mica feixista, i donen la impressió de no admetre altres idees més que les seves. I desprès diuen que els altres són totalitaris...

Es pot estar o no d’acord amb la posició de l’alcaldessa, però, abans de res, s’ha de respectar la seva manera de pensar. I, com deia el clàssic: podré no estar d’acord amb el que vostè diu, però donaria la vida perquè ho pugui continuar dient. No sembla pas que els autors d’aquest tipus de crítiques maximalistes hagin entès bé el significat del mot democràcia.

I és que, ho vulguin o no, entre la banda dels independentistes i la banda de la Falange hi ha molts punts intermedis. I molta gent ens trobem en algun d’aquests punts.

8 comentaris:

Anònim ha dit...

Personalment respecto la opinió de la Campoy,però no entenc que hi pinta la por aquí.Potser és que ella propicia fer por perquè els que no pensin com ella callin? potser està en un estat de setge?(recordem que governa el PSOE-malauradament per mi-),potser també té por a les aranyes?,...

Noia simplement digues que no dones suport a aquest referèndum,bé,de fet,no dones suport a cap referèndum,i aquesta por de la que parles (i ni tu te l'ha creus)no l'esmentis per crear conflicte.

El meu gos,jo per desgràcia sóc catalana i española i dic per desgràcia perquè sóc española però em roben,sóc catalana i encara hi ha llocs en els que m'he de dirigir a l'autoritat en castellà,sóc catalana però els meus governants em fan pagar quan es mor un familiar meu i rebo d'ells,sóc española però pago més i em donen menys,...una pregunta el meu gos tu vius a Catalanya?

Anònim ha dit...

Per cert,et segueixo perquè m'interesses les teves opinions,quan tinguis una estona pots retornar al debat del tema del pavelló esportiu de Sant Boi l'arquitecta municipal està imputada.

Anònim ha dit...

I tu de quina banda ets?

Anònim ha dit...

Hola, la teva reflexió la trobo molt encertada en aquest cas. Es pot estar a favor o en contra, però cal respectar les opinions per no acabar caient en els mateixos tics que critiquem als altres.

neus

johnny ha dit...

esta clar que es te que respectar el que pensa la concepcion campoy ,llastima que l'alcaldessa no respecti el que pensen els altres !!!

Anònim ha dit...

Sr. el meu gos i jo, com pot titllar actualment per igual de "banda" a independentistes i a la Falange?. No parlem de casos aïllats.
Vosté és una persona gran i ha viscut la dictadura, si us plau, pensi abans d'escriure.
Aquí on veu, la Sra. Campoy en la legislatura anterior, en una de les seves alliçonadores declaracions en el regitzell d'insults i menyspreu a qui li sembla que li pot fer sombra, va tractar de banda a les persones que es presentaben a la llista d'Esquerra. Vosté no viu a Malgrat de Mar, potser si hi visqués els seus comentaris polítics municipals s'acostarien més a la realitat.

Anònim ha dit...

Doncs jo penso que, precisament, una certa distància et permet ser més objectiu i m'agraden els comentaris que escrius, tot i que a vegades no hi estic massa d'acord. Sempre aporten una visió interessant. Una humil opinió, eh?
neus

Anònim ha dit...

Posem que també hi ha la banda dels intermedis i com no la banda dels aprofitats que, ara si ara no, no saben cap on anar.