divendres, de setembre 11, 2009

Sobre el referèndum d’Arenys de Munt

Tant s’ha parlat per tot arreu del referèndum d’Arenys de Munt que aquesta simpàtica població maresmenca s’ha fet famosa per tot l’estat espanyol. Una mena de propaganda gratuïta i eficaç.

Aprofito que avui és la Diada, i que a Malgrat la decisió municipal ens ha permès de fer festa d’aquesta celebració (*), per llegir la pregunta que el proper diumenge es farà als feliços habitants d’Arenys de Munt: Està d’acord que Catalunya esdevingui un estat de dret, democràtic i social, integrat a la Unió Europea?

Si fos habitant d’Arenys de Munt probablement votaria en blanc o no aniria a votar. I per què, em direu? Doncs perquè no entenc la pregunta. La meva ignorància és tan gran que no sé què vol dir un estat social. Si em preguntessin: Està d’acord que Catalunya esdevingui un estat de dret, democràtic, integrat a la Unió Europea? Probablement aniria a votar, i segurament contestaria que sí (sobre tot perquè aquest referèndum no té cap validesa pràctica, i una gran participació i una aprovació majoritària faria emprenyar a molta gent)

Però el o els autors de la pregunta, al meu modest entendre, s’han passat d’adjectius. I diria més, també em sobra, a la pregunta, l’adjectiu democràtic. Trobo que no afegeix res a la qüestió.


(*) Per cert, sobre la decisió del nostre ajuntament de no fer cap acte oficial de celebració de la Diada, em sembla una decisió totalment clarificadora del tarannà de l’equip de govern. Que haig de posar un adjectiu a aquest tarannà? El que se m’acut es roí.

3 comentaris:

Anònim ha dit...

on eres tu, durant akets anys?

Miquel ha dit...

Malauradament, els catalans no som experts en processos democràtics i gran part de la culpa la té Espanya. Si ho féssim tot perfecte a la primera ja seríem independents. Al meu parer, si el primer passet, la primera pedreta que hem posat no és del tot pulida i perfecte, no ho considero important.

Crec que ahir a Arenys les formes eren el de menys, i el que s'intentava era establir un precedent.

Anònim ha dit...

Informació sobre el concepte Estat Social:

http://es.wikipedia.org/wiki/Estado_Social


No t'equivoquis si només parlem d'estat de dret ens perdem,...